DREPTUL MUNCII – CE ACTE TREBUIE SA AVETI PENTRU ANGAJARE

DREPTUL MUNCII – CE ACTE TREBUIE SA AVETI PENTRU ANGAJARE

Hotararea Guvernului   Nr. 500 din 18 mai 2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor modificata prin Hotărârea Guvernului nr. 1105/2011, prin dispozitiile art 8 prevede ca angajatorul are obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţi, de a-l păstra în bune condiţii la sediu, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Acelasi articol dispune ca dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în registru.

Referitor la actele necesare angajaarii, acestea sunt:

cartea de identitate

-potrivit OG 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania este necesar obtinerea avizului de angajare

adeverinta eliberata de angajatorul precedent care va cuprinde activitatea desfasurata de salariat, durata activitatii, salariul si vechimea in munca, in meserie si specialitate

curriculum vitae– in cazul in care sunt prezentate informatii nereale poate fi anulat contractul de munca

recomandari de la fostul loc de munca

acte de studii si certificate de calificare

autorizatii si atestari

certificat medical

cazier judiciar

repartitia AJOFM

nota de lichidare  de unde rezulta situatia debitelor la angajatorul precedent